Dini Soru / Sorular / Biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı

Biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı

Sponsorlu Bağlantılar

Biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı

Soru

Nasılsınız? ben iyiyim siteniz müthiş 🙂
Sorum biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı??

Cevap

Bizde iyiyiz. Bu güzel sözler için Teşekkürler kardeşim 🙂

İnsan ve diğer tüm canlı ve cansızlar sonradan yaratılmıştır. Hiç bir şey yokken Allah vardı. Ve her şey yok olduktan sonra o yine var olacaktır. Biz yaratılanlar için zaman ve mekanın, doğmak ve ölümün bir düzeni vardır. Ama Allah için zaman, mekan, doğmak ve ölüm yoktur.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Alevi ve sünni evliligi başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: Allah nasıl oluştu, hersey yokken Allah nasil vardi, Zaman yoken ne vardi

İlgini Çekebilir

Alevi ve sünni evliligi

Sponsorlu Bağlantılar Alevi ve sünni evliligi Soru Merhaba hocam Alevi bir erkekle sünni bir kadın …

Şeytan insanlara nasıl vesvese verir

Sponsorlu Bağlantılar Şeytan insanlara nasıl vesvese verir Soru Hocam şeytan insanı sadece vesvese vererek kandırabilir …

2 Yorumlar

  1. Hocam arkadaş demek istiyor ki? (Estağfurullah) hiç bir şey yokken de Allah nasıl vardı?

  2. Merhaba kardeşim arkadaşa bu konuda kısa bir açıklamada bulunalım inşaallah faydalı olur:

    – Ezel, önsüz, başlangıcı olmayan, geçmiş zamanın bir ucu olarak tasavvur edilmeyen ve dolayısıyla, bir zaman dilimi olarak mütalaa edilemeyen nev-i şahsına münhasır bir kavramdır. Onu, geçmişle bağlantılı olarak düşündüğümüz için,ister istemez kavram olarak da onu zamanla ilişkili olarak değerlendiririz. Aslında, hiçbir zaman ve mekân ve varlık yokken Allah vardı. O hep vardı… İşte bu ezeldir. Yani bir varlığın başlangıç noktasının olmaması, onun ezelî olduğu anlamına gelir.

    “Allah vardı, onunla birlikte hiçbir şey yoktu.”(Kenzu’l-Ummal, Hadis No: 29850)

    mealindeki hadisten anlaşılacağı üzere, yer ve göklerin de içinde bulunduğu yaratılmış varlıktan hiç bir eser yokken, Allah vardı. Zaten Ezelî olmanın anlamı da budur.

    – Hadiselerin akışı, Allah’ın ezelî ilminde belli bir sıralamaya tabi değildir. Alimler, kader konusunda bu husus anlatırken, “Kader / Allah’ın ezelî ilmi, sebebe ayrı müsebbebe ayrı olarak taalluk etmez. Bilakis her ikisine birden taalluk eder.” diyorlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.