Dini Soru / Sorular / Eşimle ayrılmak üzereyim ne yapmalıyım

Eşimle ayrılmak üzereyim ne yapmalıyım

Sponsorlu Bağlantılar

Eşimle ayrılmak üzereyim ne yapmalıyım

Soru

Hocam 6 aylık evliyim. öncelikle eşim daha doğmadan babasını kaybetmiş yani hiç babasını görmemiş. Annesi ağır piskolojik hasta şizofreni olduğu için akrabaları tarafından yatılı büyütülmüş. Yani aile kavramı aile hayatı görmediği için akrabalık bağları sıfır. Benim ailem ise muhafazakar bir aile. Eşim alkol ve sıgara kullanıyor. ben ise ikisinide kullanmıyorum. Giyim kuşan konusunda da oldukca rahat davranıyor. bana göre çok açık giyiniyor. Aslında birbirimize hiç uygun olmadığımız halde bana göre bi cahillik yapıp evlendik. Hocam ilk gününden beri kabus gibi bir evlilik geçiriyoruz. Eşim annemi sadece nişanda ve düğünde gördüğü halde sürekli bütün tartışmalarımızda annemi sevmedigini soyleyip konu sürekli anneme geliyor. ben evlenmeden önce aileme yakın komşu bir ilde otururken bütün düzenimi bozarak daha uzak bir ile yerleştik. olur dedim zamanla düzelir dedim. bayramdan bayrama gideriz dedim. iki bayramda da gitmedik. nasıl bir düşünce varsa anneme karşı soruyorum niye boyle yapıyosun diyorum. Bakışlarını beğenmiyomuş kötü niyetliymiş. beni dolduruyomuş. Annemin ise hiç bişeyden haberi yok. Büyük oldugu halde annem arıyor gelinini ama eşim telefonlarını açmıyor aksam da bana aradı acmadım bilmem ne diyor. yani aileme karşı çok büyük bir antipati besliyor sebebsiz yere. Ben ise eşim ile ailem arasında kaldım. aile bağları cok kuvvetli biriyim normalde ve bu durum canımı cok yakıyor. neyse dün annemle ile babam geldi ilk defa evimize. eşim sürekli asık suratla ve cok ters ters şekilde cevaplar veriyor anneme. ben kadın üzülmesin diye eşimle kavga ettiğimizi aslında eşimin o tavırları bana yaptıgını soyledim anneme. dün geceden beri daha da kotüyüm. hocam öyle bir cıkmazdayım ki sanki dünyada cehennem hayatı yaşıyorum. eşim memur çalıaşan bir bayan. ama maddi durumu pek iyi degil. ayrılırsam hem maddi hem manevi cok zorluklar çekecek. şu dünyada koyde yaşayan şizofreni hastası bir annesi ve benden başka kimsesi yok. eşime karşı içimde hiçbir sevgi kırıntısı bile kalmadı. ama onu ortada bırakmaya da içim elvermiyor. defalarca karşılıklı konuştuk. boşanma mevzusu da gecti. o da boşanalım diyor ama sonra konu kapanıyor. aramızda onlarca defa boşanalım konusu gecti boşanma kararı aldık fakat hiç uygulamaya geçmedik. kalıtsal olarak belki ayrılırsak eşimde piskolojik rahatsızlıklar yaşayacak. bu tür rahatsızlıkların kalıtsal oldugunu ve yaşanan bir olayın bu hastalıgı tetikledigini öğrendim. ondanda korkuyorum. cünkü ben boşansam eşimde rahatsızlansa bu dünyada kimsesi yok benden başka sağlıklı. bunları karşılıklı konusuyoruz. anlaşıyoruz ama yok nafile bildigini okuyor yine. hocam diyeceksiniz ki al karşına konuş ama o da yok. ben böyleyim beni değiştiremezsin diyor. sizden bilgili olmasın bir dini konularda biraz bilgili bir büyüğüme danıştım oda sürekli konusmamı anlaşmaya varmamızı tavsiye etti. aile birliğini bozmanın kolay oldugunu asıl sürdürebilmemnin zor oldugunu mücadele vermemin gerektigini soyledi. Eşine Kuran’la yaklaş aile hayatı ile ilgili kitaplar al dedi ama onlarda nafile. cünkü manevi yönden de iyice zayıfladı. neredeyse isyan seviyesine geldi. tüm cesaretimi toplayıp bi imama sordum. hem bu dünya hem ahiret hayatını yakma. boyle bir yuvada cocuk büyütmek istermiydin. en iyisi ayrılman dedi. Hocam çıkmalazlardayım çok kotüyüm. Bakın allahın verdiği canı ancak Allah alır amenna. asla kendime zarar vermeyi düşünmedim ama “Keşke bi an önce kıyamet kopsa da bu dünyadan kurtulsak” diye düşünceler dolaşıyor son günlerde kafamda sürekli. hocam ne yapmalıyım ne olacak nasıl olacak. aslında bana gore boşansam bana vebali yok diye düşünüyorum ama sonrası ne olacak. ne yapacak ortalarda kalacak. kendi düşen ağlamaz ama Zaten dünyaya yetim gelmiş. daha ana rahmindeyken yetim kalmış biri. anası oldugu halde öksüz büyümüş biri. benden öncede kimsesiz di ama dul birine üstelik genç ve alımlı birine hem iş ortamında hem komşu olarak ne gozle bakacaklarını erkek piskolojisini kullanarak da tahmin ediyoru.m ama işte hocam ama ama ama. hocam elimin düzelmesi imkansız gibi yani düzelmez düzelmeyecek onu bu şekilde bi ihtimal kabul ederim ama bu seferde ailem annem babam ablalalarım yeğenlerim. hiç birini sevmiyor. ve bunu sürekli dile getiriyor. ve bazen eşime allah belanı versin diye beddua ediyorum. pamuk ipliğindeyim hocam. allah rızası için okuyun düşünün bana bişey söyleyin.

Cevap

Selamun aleykum kardeşim. Yazınızı dikkatlice okudum Allah yardımcınız olsun ve en doğru kararı verebilmeyi nasip eylesin. Henüz çok yeni evlenmişsiniz ancak görünen o ki bir çok yolu denemişsiniz. İkinci danıştığınız imam efendinin görüşüne göre hareket etmeden önce size son bir kez daha denemenizi tavsiye ediyorum. Eğer mümkünse azda olsa kendisine saygı duyduğu birisi ile birlikte oturup konuşmayı deneyin. Allah boşanmadan hoşnut olmaz ama Allah hiç kimseye hayatını zindana çevirmeyi de emretmez. Bütün bir hayatın o şekilde geçmemesi için erkenden aranızda çözme yoluna başvurmalısınız eğer kesinlikle kalbinizde hiç şüphe kalmadan düzelme ihtimali kalmazsa o zaman anlaşarak boşanabilirsiniz. Merhametli olmanız ise artık sizin kararınız olarak kalır ama buna ne din nede başka kimse birlikte kalmaya zorlamaz. Allah sizinle olsun ve eşinizi ıslah eylesin. Amin.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Alevi ve sünni evliligi başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: Eşim

İlgini Çekebilir

Alevi ve sünni evliligi

Sponsorlu Bağlantılar Alevi ve sünni evliligi Soru Merhaba hocam Alevi bir erkekle sünni bir kadın …

Şeytan insanlara nasıl vesvese verir

Sponsorlu Bağlantılar Şeytan insanlara nasıl vesvese verir Soru Hocam şeytan insanı sadece vesvese vererek kandırabilir …

2 Yorumlar

  1. Merhaba hocam ben 4 aylık evliyim kaçarak evlendik birbirimizi çok seviyorduk kacmamizin nedeni onunlayken baslasindan tehtit aliyordm kaçtım aileler falan barıştı sonra evlendik bu eski gecmisimi hergün yuzume vuruyor kafama kakiyor aileme dai kendi ailesine öyle her ne knusuyosak anlatiyo sürekli ben kötü duruma dusuruyo tam hersyi anlatmadan boşanmak istediğimizi soyledk hat dökümü istiyo gecmise ait sürekli gvensizlik tehtit aldgm kişiye kadar arattirdi sordi sorusturdu ama olmyor ailesiyle ben kötü oldum benim ailem öyle napicagmi şaşırdım daha 19 yasindaym bana kötü ithamlarda bulunuyor ya birlikte olduysan diye ve ailesnede böyle soylyo1 ben dedklerne inanmıyorm gvenmyorm falan dio ne desem beni dnlemyo

    • Merhaba Ebru kardeşim. Bütün bu anlattıklarını ancak evlenmeden önce sormasına ve konuşmasına hakkı vardı. Artık bu saatten sonra geçmişine yönelik tek bir kelime dahi konuşmasına ve araştırmasına hakkı yoktur. Allah ıslah etsin ve Allah yardımcın olsun. Daha çok gençsin ve evliliğinin çok başındasın. Orta yolu bulmaya çalış ve onu ikna etmeye çalış. Senin vesilenle ıslah olur ve kendisine çeki düzen verirse iki sevabı birden kazanmış olursun ve yuvanı da kurtarmış olursun. Bu ithamları haksız yeredir ve yapmaması gerekir. Seni anlayacak ve sana destek olacak aileden güvenilir bir kimseden yardım istemelisin. Düzelmesi için ilk önce elinden geleni yap. Güzellikle sorunu çöz sakın sende inat etme. Boşanma en son ama en son çare olsun. Çünkü kaçarak evlendiğin için belki ailenden gerekli desteği göremeyebilirsin. Allah yardımcın olsun ve sıkıntılarını gidersin. Amin..

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.