Dini Soru / Sorular / Kadınların çalışması caiz mi

Kadınların çalışması caiz mi

Sponsorlu Bağlantılar

Kadınların çalışması caiz mi

Soru

Kadınların çalışması caiz midir kısaca açıklar mısınız. İslam dinine göre bir kadının çalışması hükmü nedir kısaca bilgi verebilir misiniz

Cevap

İslamda kadınların çalışması hakkında iki şart vardır. Birincisi işin helal bir iş olması ve ikincisi ise çalışılacak işin kadın için helal ve meşru bir ortamda olması gerekir. Kadın ve erkeklerin bir arada çalıştığı ve mahremiyetlerin olmadığı ortamlarda çalışmak ise caiz değildir.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Gusül abdesti nasıl alınır kısaca başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: kadınların çalışması

İlgini Çekebilir

Gusül abdesti nasıl alınır kısaca

Sponsorlu Bağlantılar Gusül abdesti nasıl alınır kısaca Soru Merhaba hocam. Gusül abdesti ne demektir ve …

Dinleyerek namaz kılınır mı

Sponsorlu Bağlantılar Dinleyerek namaz kılınır mı Soru Erkek hocanın sesi namazımı bozar mı? Ben namaz …

2 Yorumlar

  1. hocam kadinlarin erkeklerin bukundugu ortamda calismasinin caiz olduguna sifa binti Abdullahin carsi pazar müfettişi olarak gorevlendirmesini one suruyorlar bu dogru mu ikincisi kadının kildigi en hayirli namaz evinin en ic odasinda kildigi namazdir hadisini ise hanim sahabilerin medinede mescidde namaz kilmasini one surerek yalanliyolar banada mantikli geldi aciklar misiniz

  2. Kadının çalışmasında sakınca yoktur. Sakınca sözünü ettiğiniz bir yerdeki ortamda çalışmaktır. Erkekle aynı ortamı paylaştığınız yerde çalışmamalısınız. Bir zaruret olmadığı sürece kadın ve erkeklerin bir arada çalışması caiz olmaz. Yaptığın iş helal olduktan sonra çalışacağın ortamda da haramların olmamasına dikkat et.

    Kadınlar evlerinde müsait olduğu zaman imama uyarak cemaatle namaz kılarlar. Ancak camiye gidip cemaatle namaz kılmaları hususunda hüküm farklıdır.

    Müslim’de rivayet edilen bir hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz,

    “Kadınlarınız mescitlere gitmek için sizden izin istedikleri zaman onları mescitlerden menetmeyiniz.” buyururlar.
    Nitekim Peygamberimiz hayatta iken, camide kadınlar erkeklerin arkasında ayrı bir saf tutar namaz kılarlardı. Fakat Peygamberimizin vefatından sonraları bu durum uzun süre devam etmedi. Sahabe-i Kiram kadınların camiye gelmelerine razı olmadılar. Hz. Aişe de şöyle diyordu:

    “Eğer Resulullah (a.s.m.) bu zamanda yaşamış olsaydı, Beni İsrailin yaptıkları gibi kadınların mescitlere çıkmalarını yasaklardı.”
    Hz. Aişe’ye bu sözleri söyleten kadınların giyim kuşamlarında göstermiş oldukları bazı aşırılıklardı. Çünkü bazı kadınlar koku sürünerek veya süslü elbiselerini giyip dikkat çekici bir şekilde mescide gelmeye başlamışlardı. Buharı Şarihi İmam Aynî, Hz. Aişe’nin bu sözü üzerine şöyle der:

    “Aişe (r.a) bu zaman kadınlarının çıkardıkları çeşit çeşit bid’atlarla münkeratı görmüş olsaydı, elbette sözleri daha şiddetli olurdu. Üstelik o zaman kadınların çıkardıkları yenilikler bu zaman kadınlarının çıkardıkları yeniliklere nispetle binde bir kalır.”
    Şafii alimlerinden İmam Nevevi, “Kadın için ihtiyar da olsa evinden daha hayırlı bir yeri yoktur.” derken, Abdullah bin Mes’ud (r.a) “Kadın avrettir. Onun Allah’a en yakın olduğu zaman, evinde bulunduğu zamandır.” diyerek kadının mescidinin evi olduğuna işaret ederler.

    Bir hadis-i şerifte de Peygamber Efendimiz (a.s.m.) kadının en faziletli namazının hangisi olduğunu şu şekilde ifade buyururlar:

    “Kadının evinin içinde kıldığı namaz, evinin avlusunda kıldığı namazdan daha efdaldir (daha faziletli, daha makbuldur.) Evinin avlusunda kıldığı namaz [mahalle] mescidinde kıldığı namazdan daha efdaldir. Evleri onlar için daha hayırlıdır.”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.