Dini Soru / Sorular / Nisa suresi 137. ayet tefsiri

Nisa suresi 137. ayet tefsiri

Sponsorlu Bağlantılar

Nisa suresi 137. ayet tefsiri

Soru

Selamun aleykum hocam, internette bir yazı okudum da nisa 137.ayetle ilgili kafamı karıştırdı doğrumu yanlışmı bu bilgiler.”burada ALLAH u teala mürşide tabiyetten sonra insanların irşad makamından şüpheye düşerek fıska düştüklerini ve böylece kalplerindeki iman kelimesinin alınıp kalplerinin içine küfür yazıldığını,sonra yine tabi olduklarını,sonra yine yoldan çıktıklarını ve bu sebeble tekrar iman kelimesinin alınıp kalplerine küfür yazıldığını,sonrada küfürlerini arttırıldığını söylüyor. Bu noktadan itibaren ALLAH u tealanın artık onlara mağfiret etmesi yani onların mürşidine ulaşmasını kabul etmesi söz konusu olmuyor. Fıskda da aynı olay vardır; Resul kendini ilan ettikten sonra tabi olmayanların hepsi fıskdadır diyor ALLAH u teala. Ondan sonra tabi olanlar birinci tabiyete girmişlerdir,Kalplerine iman yazılmıştır ama ondan sonra fıska düşerlerse ALLAH onların kalbindeki imanı alıyor yerine küfür yazıyor,küfre düşmüş oluyorlar, fıska da düşmüş oluyorlar.Eğer bunlar kendilerini toplayıp bir defa daha mürşidlerine tabi olurlarsa kabul ediliyorlar.Ama ondan sonra yeniden küfre düşerlerse bundan sonra küfürleri giderek artıyor. Böyle bir kişi bir defa daha tövbe etmek istediği zaman,ALLAH teala tövbesini kabul etmiyor.Kabul etmiş olsaydı onların günahlarını sevaba çevirecekti(onlara mağfiret edecekti) Onlara mağfiret etmem diyor ALLAH Teala ve ruhlarını tekrar sıratı müstakime hiç bir zaman ulaştırmam diyor.Olay son derece açık olarak görünüyor.Kim mürşidine ulaşırsa,ulaştığı gün ruhu vücudundan ayrılır ve seyri süluk isimli yolculukla 7 gök katını aşıp ALLAH a ulaşır. Burada mağfiretten ALLAH tealanın muradı kişiyi sıradı müstakime ulaştırmak.ALLAH onları sıratı müstakime ulaştırmıyor ve onlara mağfiret etmiyor,onların günahlarını sevaba çevirmiyor yani kişi mürşidine tabi olduktan sonra 2 defa fıska düşerse bir ikinci defa buna müsaade etmiyor çünkü başlangıçta birinci fıskı vardı.Üç defa fısk arka arkaya tahakkuk ederse ALLAH teala onları bir daha kabul etmiyor ve onların kalbine küfür kelimesini tab ediyor. Bir daha değişmeyecek şekilde yazıyor.”

Cevap

Aleykum selam. İnternette her türlü bilgi bulunmaktadır. Bunların hepsine güven olmaz ve müslüman güvenmediği emin olmadığı bilgileri almamalıdır hatta okumamalıdır. Nisa suresi 137. ayet ile ilgili müfessirlerimiz bunun münafıklar ve küfür üzerinde ölen kimseler hakkında olduğunu söylemişlerdir. Birilerinin bunu kafalarına göre yorumlamaları bizim için bağlayıcı olmaz bizim için esas olan ehli sünnet akidesidir ve müfessir alimlerimizin görüşleridir.

Bu ayetin ardından gelen “Münafıklara, kendileri için can yakıcı bir azap olduğunu müjdele!” mealindeki ayetin ifadesinden de anlaşılacağı üzere, bu ayet münafıklar hakkınddır.

Münafık kimsenin en belirgin vasfı, belli bir konumda kalmayıp, iki yüzlü karakterlerinin gereği olarak bir bu tarafa bir o tarafa yönelip dururlar. Bukalemun gibi renkten renge girebilirler.

“Münâfıklar küfür ile iman arasında bocalamaktadırlar. Ne bunlara (müminlere), ne onlara (kâfirler) samimi bağlıdırlar. Allah, kimi doğru yoldan saptırırsa, sen artık ona (kurtuluş) yolu bulamazsın!”(Nisa, 4/143)

mealindeki ayette, münafıkların bu değişken, iki yüzlü karakterlerine vurgu yapılmaktadır.

Hz. Ali (ra)’in bildirdiğine göre, bunların bağışlanmamaları küfür üzere ölmeleri durumuna bağlıdır. (bk. İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri)

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Dinleyerek namaz kılınır mı başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: Mağfiret, nisa 137

İlgini Çekebilir

Gusül abdesti nasıl alınır kısaca

Sponsorlu Bağlantılar Gusül abdesti nasıl alınır kısaca Soru Merhaba hocam. Gusül abdesti ne demektir ve …

Dinleyerek namaz kılınır mı

Sponsorlu Bağlantılar Dinleyerek namaz kılınır mı Soru Erkek hocanın sesi namazımı bozar mı? Ben namaz …

7 Yorumlar

  1. Nisa suresi 137. ayetle ilgili alimlerimiz ne dedi?

    Sitenizde siz bi soruyu cevaplarken söyle demişiniz aynen buraya kopyala yapıştır yapıyorum.. ” nisa suresi 137. ayet ile ilgili müfessirlerimiz bunun münafıklar ve küfür üzerinde ölen kimseler hakkında olduğunu söylemişlerdir.” işte bu yazıyordu.

    burada anlamadığım şu, müfessirlerimiz nisa suresi 137. ayetine bakarak münafıkların tevbelerinin kabul edilmeyeceğini mi belirtmişlerdir?

    münafıklığın tevbesi yok mu? yada münafığa tevbe nasip olmaz mı? münafığın imanı kabul edilmez mi?

    bi başkasının münafıklık yaptığını öğrensek ona kesin cehenneme gideceksin demek doğru mu?

    veya ben münafıklık yapsam cehenneme gidecem diye düşünmek doğru mu?

    belki o münafık tevbe edip iman edip cennete giremez mi? başka insanların veya kendimizin imansız öleceğini bilebilir miyiz?

  2. Küfür üzerinde ölenler içindir demek anlamındadır. Burda müfessirlerin onların tövbeleri kabul edilmez demeleri söz konusu değildir. Her türlü küfürden de münafıklıktan da tövbe edilebilir ve gerçek tövbe edenin tövbesini de Allah kabul eder. Münafıklık alameti açık olarak görülene sen münafıksın denemez ama ona hatası ile ilgili olarak nasihat edilebilir. Genel bir söz olarak münafıklık eden cehenneme gider denebilir. Ama ben cehenneme gideceğim demek çok tehlikelidir. Hiç kimsenin hangi hal üzere öleceğini biz bilemeyiz. Bunu bilen ancak Allah’tır.

    • elhamdülillah içimi rahatlattınız. umarım allah sizi cennetine koyar. bu arada arif bey farkettim sorulara hep siz cevap veriyorsunuz. bu sitenin sahibi misiniz ? görevlisiniz sanırım .

      • Allah sizi de cennetine koysun. Evet site bizimdir.

        • hocam aşağıya tekrar soru sordum . soru bölümüne mi, yorum bölümüne mi yazmam gerektiğini bilemedim buraya yazdım. sizler görüyor musunuz bilmiyorum. uygun bi vakit cevaplarsınız inşaallah.

  3. arif bey, münafık, zındık olup olup küfre girip girip tövbe etmenin, iman etmenin sayısı, sınırı var mı? mesela 3 kere 10 kere veya 100 kereden sonra allah tövbeyi , imanı kabul etmez denilebilir mi? benim bildiğim kadarıyla bi sınırlama yok tevbe kapısı açık ama bu durumu biraz daha farklı açıklıyorlar . bi adam diyor ki , imandan sonra küfre girersen ve ileri gidersen allah kalbini mühürler imansız ölürsün gibi şeyler söylüyor . başka bi adamdan nisa suresi 137. ayeti ile ilgili tefsiri dinlediğimde yanlışım olmasın örneklendirmek için şöyle şeyler diyor, küfürden sonra iman edersen bi ameliyat geçirmiş olursun, tekrar küfre girersen iman dikişleri batlar , tekrar iman edersen o yere yeniden dikiş atılır tekrar küfre girersen artık o yer dikiş tutmaz diyor . küfürde artık ileri noktalara gitti allah onları affetmeyecektir , allah onlara çıkış yolu göstermeyecektir gibi şeyler diyor. benim bildiğim kadarıyla tevbe kapısı herkese açık ama bi küfür bi iman arası bocalayanlar tevbe ve iman edemez duruma gelirler. ama siz diyorsunuz ki ” Hiç kimsenin hangi hal üzere öleceğini biz bilemeyiz. Bunu bilen ancak Allah’tır. ” diyorsunuz . peki bu söylediklerimle hatta daha fazlasıyla ve sizin söylediklerinizi nasıl izah etmeliyiz ? sonumuzu sadece allah bilir diyorsunuz ama bu tefsirleri ve bu insanların söylediklerini nasıl anlamalıyız? başkası hakkında veya kendimiz hakkında cehenneme gidecem diyemeyiz.

    • bu tefsirleri ve bu insanların söyledikleri umutsuzluğa itiyorken sanki kesin cehenneme gidecek gibi konuşuyorlarken siz ise sonumuzu allah bilir diyorsunuz

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.